Michael Jackson’ın büyük kardeşinin hikayesi


Michael Jackson’ın kardeşi Jarmine Jackson 11 Aralık 1954 yılında Hindistan’da dünyaya geldi. Yahova Şahitleri cemaatine mensup olan ailesinin yanında yetişti. Kardeşleriyle birlikte bir müzik grubunda yer aldı. 1989 yılında Orta Doğu’ya yaptığı geziden sonra ihtida ederek Müslüman oldu.İslamiyet’e yolculuğunuz nasıl başladı?

1989 yılında kardeşimle birlikte Orta Doğu’da birkaç ülkeyi gezmeye karar verdik. İlk olarak Bahreyn’e gittik. Orada bizi çok sıcak bir şekilde karşıladılar, Allah onlardan razı olsun. Büyüklerle de konuşma imkânımız olmuştu ama beni nedense oradaki çocukların tavırları daha çok etkilemişti. Aramızda klasik bir diyalog geçmişti. Bana; adımı, nereden geldiğimi ve bunun gibi sorular sordular.‘İslam’a bağlılıklarından etkilendim’

Dinimi sorduklarında “Ben Hıristiyan’ım” dedim. Ortamda bir sessizlik olduktan sonra ben de onlara aynı soruyu yönelttim. Birkaç saniye sessizlikten sonra hepsi bir ağızdan İslam dediler. Bu çocuklar Müslüman oldukları için çok gururluydular. O masum ifadeleri ve din hakkındaki kısa sohbetimizdeki dinlerini tanıtma çabaları beni gerçekten çok etkilemişti. İşte bu benim İslamiyet ile ilk karşılaşmam olmuştu.

Belki de birçok insana önemsiz gelebilecek bu kısa sohbet, beni büyük bir araştırmaya itmişti. İslam âlimlerine sorular sordum, araştırmalar yaptım. Beynimde Müslüman olma fikrinin dalga dalga yayıldığını hissediyordum ancak bu fikrimi kimseye açamıyordum. Hatta kendime itiraf etmem bile zor olmuştu. En sonunda aile dostumuz olan Ali’ye düşüncelerimden bahsettim. Ali beni Arabistan’ın başkenti olan Riyad’a götürdü. Oradan da Mekke’ye gittik. Önceden kendi kendime başlayan Müslüman olma sürecimi, şahitlerin huzurunda şehadet getirerek insanlara ilan etmiş oldum.
‘Müslüman olmakla yeniden doğdum’
Müslüman olduğunuzu ilan ettikten sonra kendinizi nasıl hissettiniz?

Tam anlamıyla kendimi yeniden doğmuş gibi hissettim. Hıristiyanlıkta ve diğer dinlerde bulamadığım soruların hepsine İslam, insanı tam tatmin eden bir şekilde cevap veriyordu.

Hayatımda ilk defa din konusunda ikna olmuştum, artık dini meseleleri düşünürken bir huzursuzluk veya bir şüphe hissetmiyordum. Çünkü bu dinde her soruya cevap vardı ve hepsi de akla uygundu. Mesela Yahova Şahitleri cemaatine dâhil olanlar cennete sadece yüz kırk dört bin kişinin gideceğine inanıyorlardı. Bunları düşündükçe dinime olan güvenim, imanım daha da güçleniyordu. Dualarımda ailemin de bu gerçekleri görüp, bu duyguyu yaşamasını istiyordum.
Amerika’ya döndükten sonra tepki aldınız mı?

Ailemden hiçbir tepki almadım. Ailem bizlere insanlara dinlerine ve ırklarına bakmaksızın sevmeyi öğretmişti. Bu nedenle kimse kimsenin dini tercihine herhangi bir müdahalede bulunmazdı. Amerika’ya döndüğümde annem Müslüman olduğumu haberlerden öğrendi. Bana tek sorusu şu oldu; “Bu ani alınmış bir karar mı, yoksa üzerinde derinlemesine düşündüğün bir karar mıydı?”

Ben önce kalbime sonra da aklıma yatacak kadar çok sebebim olduğunu söylediğimde onun da bir tereddüdü kalmadı. Kız kardeşimin bu konuda endişesi vardı, bunları cevapladığımda o da İslam’ın sorularımıza cevap olan din olduğunu gördü.

Müslüman olmayan insanlar, özellikle batı dünyası Müslüman bayanların aile içinde veya sosyal yaşamda hiçbir değeri olmadığını düşünüyor. Aslında bunu topluma böyle göstermek için ellerinden geleni yapıyorlar. Hâlbuki ben Müslüman bayanları incitilmemek için korunmuş çiçeklere benzetiyorum. İslam dinindeki kadın haklarını bilseler eminim birçok insan da bugün benim gibi düşünür.
Amerika’da popüler bir ailesiniz. Medyanın bu konudaki tepkisi ne oldu?

Ancak Amerikan medyası bu konuda gerçekten üzerimize gelmişti. Amerikalı Yahudiler, Müslümanları diğer insanlardan nefret eden kimseler olarak göstermek istiyorlardı. Bu sebepten tehdit mesajları bile aldık. Bu konudan çok fazla bahsetmek istemem ama bu tehdit mesajları ailemde bazı insanları İslam’a yakınlaştırdı diyebilirim. Bir insan dinini seçebilir bu tehdit mesajlarına anlam veremeyen ailem bana bu dönemde oldukça destek oldu.
Michael Jackson Müslüman oldu mu?
Kardeşiniz Michael Jackson’ın da sizden sonra Müslüman olduğu konusunda haberler çıkmıştı, bu konuda ne söylemek istersiniz?

Ben Mekke’den birçok kitap getirmiştim. Benden o kitapları istedi. Okuduktan sonra da böyle bir dini seçtiğim için benimle gurur duyduğunu söyledi.

Bana attığım her adımda destek oldu. Daha önce de söylediğim gibi ailemizde kimse kimseyi yargılamazdı veya dini ile ilgili herhangi bir soru sormazdı. Ben de Michael ile öyleydim.

This entry was posted in Hidayete Erenler and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

